کشیدن بخیه بعد از عمل بینی

کشیدن بخیه بعد از عمل بینی معمولا برای افراد با کمی ترس همراه است زیرا تصور دارند که با درد و سوزش و ناخوشی بسیار همراه است. شاید تا چندین سال پیش همچین مشکلاتی وجود داشت اما امروزه جنس نخ ها بسیار تغییر داشته و دیگر شخص هنگام انجام این فرآیند، دچار احساس ناخوشی نمی‌شود. در این مقاله به جزئیاتی که لازم است تا در رابطه با کشیدن بخیه بعد از عمل بینی بدانید، اشاره کردیم و با خواندن این مقاله متوجه صفر تا صد جزئیات کشیدن بخیه بعد عمل بینی خواهید شد.

زمان کشیدن بخیه بعد از عمل بینی

زمان کشیدن بخیه بعد از عمل بینی ممکن است برای افراد تا حدودی متفاوت باشد. زمان اصلی برای کشیدن بخیه بعد از جراحی بینی حدود یک الی دو هفته است. باید توجه داشت که هر فرد و هر عمل بینی ممکن است نیازهای خاص خود را داشته باشد و زمان بهبودی ممکن است متفاوت باشد. در مشاوره بعد از جراحی بینی، تا حدودی زمان ماندگاری بخیه به شما ذکر خواهد شد.

در طول این دوره، ممکن است داشتن بخیه‌ها باعث احساس عدم راحتی، درد و سوزش شود. جراح بینی تمامی مراقبت های لازم به هنگام داشتن بخیه بعد از عمل را به طور دقیق برایتان ذکر می‌کند. استفاده از مواد ضدعفونی کننده، استفاده از قطره‌های بینی، قرار دادن پانسمان بر روی بینی و ممنوعیت استفاده از عینک در طول دوره بهبودی. از مواردی هستند که به طور کلی باید بعد از جراحی بینی رعایت شوند که برخی از آن ها در هنگام داشتن بخیه با حساسیت بیشتری باید رعایت شوند.

کشیدن بخیه بعد عمل بینی

برای کشیدن بخیه ها عجله نداشته باشید زیرا این مسئله بسیار مهم است که در زمان مناسب فرآیند کشیدن بخیه انجام شود تا بینی فرم مناسب خود را کسب کند و ساختارش تا حدودی استحکام پیدا کند.

نحوه کشیدن بخیه بعد از عمل بینی

معمولاً نخ های مصنوعی به عنوان بخیه بعد از جراحی بینی در کرج استفاده می‌شوند، توسط پزشک یا پرستار در طی یک نوبت مراقبتی خارج می‌شوند. این بازه زمانی معمولا یک الی دو هفته بعد از عمل بینی است که توسط پزشک و یا دستیار پزشک انجام می‌شود. معمولا بعد از جراحی بینی از بخیه های جذبی استفاده نمی‌کنند و اکثریت این بخیه ها نیاز به کشیدن در زمان مناسب دارد. شما می‌توانید در این بازه زمانی ذکر شده، این دستورات را بشناسید و تا جای ممکن رعایت کنید.

  • رعایت بهداشت دست: قبل از لمس بخیه‌ها یا منطقه اطراف آن ها، دستان خود را با آب و صابون بشویید و یا از محلول ضدعفونی کننده استفاده کنید.
  • جلوگیری از خراشیدن و تماس مستقیم: مراقب باشید که ناحیه بخیه با دست یا شی تیز خراشیده نشود و از لمس مستقیم بخیه ها خودداری کنید.
  • مراقبت از تورم و التهاب: در صورتی که تورم یا التهاب در محل بخیه‌ها رخ دهد، به پزشک خود اطلاع دهید. او ممکن است دستورات خاصی برای کاهش تورم و التهاب به شما بدهد.
  • پیروی از دستورات پزشک: مهم است که دستورات پزشک خود را در مورد مراقبت از بخیه‌ها دقیقاً رعایت کنید. همچنین، در صورت بروز هرگونه علائم نگران کننده، مانند خونریزی شدید، عفونت یا تغییرات غیرطبیعی دیگر، به پزشک خود اطلاع دهید.

آیا کشیدن بخیه بعد عمل بینی درد دارد؟

کشیدن بخیه‌ها بعد از عمل بینی ممکن است به صورت کلی مزدوج باشد. هرچند بیشتر افراد حس ملایمی از درد یا تنگی می‌توانند داشته باشند. درد مربوط به کشیدن بخیه‌ها معمولاً به میزان تهاجمی نیست و می‌توان با مصرف مسکن‌ها بهبود یافت. پزشک شما پس از عمل بینی ممکن است مسکن‌های درد را برای شما تجویز کند تا به شما کمک کند درد و عدم راحتی را کاهش دهید. افرادی که در کرج زندگی می‌کنند و توسط بهترین جراح بینی در کرج این عمل را انجام داده اند، تاکنون همچین مشکلاتی نظیر درد و سوزش و .. هنگام کشیدن بخیه بعد عمل بینی نداشتند.

دکتر فرید عطار

دارای سابقه حدود بیش از 7000 جراحی بینی
گذراندن دوره تکمیلی راینولوژی در سنگاپور و انگلیس
بیش از 1000 جراحی آندوسکوپی سینوس و سایر جراحی های صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا