چه زمانی ورزش و باشگاه بعد از جراحی بینی را شروع کنیم؟

ورزش بعد از جراحی بینی از چه زمانی مجاز است؟ اگر بینی خود را عمل کنیم از کی می‌توانیم باشگاه برویم؟ مربی های بدنسازی از چه زمانی بعد  عمل می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند؟ بعد از جراحی ، قطعا نیاز به مراقبت و توجه ویژه‌ای خواهید داشت تا بهبودی کامل و سریع‌تر را تجربه کنید. به طور کلی باشگاه و شروع بدنسازی و انجام ورزش بعد عمل بینی نیازمند برخی توجهات و نکات است که باید حتما رعایت شود. اگر موردی در این میان نادیده گرفته شود، ممکن است که عوارضی برای افراد به وجود آورد.

ورزش بعد از جراحی بینی

شما باید قبل از شروع هرگونه فعالیت ورزشی، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. بهترین جراح بینی در کرج، دکتر فرید عطار در این مورد به تمامی بیماران خود توضیحات لازم را ارائه خواهد داد. طبیعتا لازم است، برای دوره ‌ای پس از جراحی، ورزش انجام ندهید و حتی پیاده روی و فعالیت ساده را تا چندین روز یا چند هفته متوقف کنید.

ورزش بعد عمل بینی

طی فعالیت های ورزشی ساده یا شدید، جریان خون در تمامی نواحی بدن حتی بینی شما افزایش می‌یابد. این احتمال وجود دارد که خونریزی رخ دهد و یا خون را در پشت چسب بینی خود مشاهده کنید که نباید دچار نگرانی شوید و بدانید که ناشی از انجام فعالیت های ورزشی می‌باشد. درواقع هر پزشک به دلیل اینکه دستورات خاص خود را نسبت به جراحی انجام شده، دارد، بنابراین لازم است تا در این مورد حتما با جراح بینی خود مشورت کنید. اگر به طور کلی بیان کنیم، شما در انجام فعالیت های روزانه هیچ مشکلی نخواهید داشت اما برای انجام ورزش بعد از جراحی بینی باید حداقل یک ماه صبور باشید و برای مراجعه به باشگاه و شروع دوره های بدنسازی خود باید بیش از یک ماه صبر کنید و منتظر بمانید. به هر حال نتایج عمل بینی برای افرادی که این جراحی را انجام می‌دهند، بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل باید این نکات را به درستی و مطابق با اصول رعایت کنند.

ورزش های حرفه ای بعد از جراحی بینی

نکته: افراد ورزشکار با مهارت های تخصصی در زمینه حرفه های مختلف ورزشی مانند بوکس، کشتی، شنا و … و یا شغل هایی نظیر نجات غریق و فوتبال و …. که به بینی فشار زیادی وارد می‌کنند و یا بینی را در خطر بروز حادثه قرار می‌دهند نیز بیشتر باید برای شروع فعالیت خود بعد از جراحی بینی صبر کنند. عوارضی که ناشی از این شغل ها در اثر حادثه یا موارد این چنینی بروز کند نیز می‌تواند خطرات بسیاری نظیر خونریزی شدید، افتادگی بینی، کجی بینی و ….  را برای فرد به همراه داشته باشد.

وزنه برداری بعد عمل بینی امکان پذیر است؟

برای وزنه برداری بعد جراحی بینی باید حدود 7 الی 8 هفته صبر کنید تا فشار از روی این نواحی برداشته شود. حتی برای انجام ورزش های مشابه هم باید این نکات را جدی بگیرید.

رقصیدن بعد از عمل بینی مجاز است؟

اگر به دنبال این هستید که بعد از انجام جراحی بینی به رقصیدن و فعالیت های این چنینی ادامه دهید باید بدانید که اگر سر خود را پایین نگیرید، می‌توانید حدود دو هفته بعد عمل روند خود را شروع کنید اما با این حال حتما با پزشک جراح خود مشورت کنید.

چه مدت بعد از عمل بینی می‌توان حلقه زد؟

برای حلقه زدن باید حدود 8 هفته صبور باشید زیرا ممکن است که همچنان اثر ماده بیهوشی در بدن شما وجود داشته باشد و حرکات دورانی حال شما را نامساعد سازد. در این رابطه حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

دکتر فرید عطار

دارای سابقه حدود بیش از 7000 جراحی بینی
گذراندن دوره تکمیلی راینولوژی در سنگاپور و انگلیس
بیش از 1000 جراحی آندوسکوپی سینوس و سایر جراحی های صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا