جراحی کوچک کردن پره های بینی

آلارپلاستی یا همان جراحی کوچک کردن پره های بینی، یک روش زیبا سازی بینی و صورت است که شکل بینی را تغییر می‌دهد. این جراحی روشی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند ظاهر پهن بینی خود را تغییر داده و یا سوراخ های بینی خود را متقارن سازند.

این مقاله در مورد کوچک کردن پره های بینی با روش جراحی، نحوه انجام، مزایا، ریسک ها و کاندیدای مناسب آن توضیح داده شده است. در انتها میتوانید سوالات خود را در بخش دیدگاه های سایت برای ما ارسال کرده تا توسط دکتر فرید عطار، مخصص گوش، حلق و بینی به آن پاسخ داده شود.

جراحی کوچک کردن پره های بینی

جراحی کوچک کردن پره های بینی چیست؟

آلارپلاستی یک جراحی است که در آن مقدار کمی از قسمت پره های بینی برداشته می‌شود تا فرم بینی با سایر اجزای صورت تناسب بیشتری پیدا کند. در بسیاری از موارد، نتیجه این است که نیمه پایینی بینی باریک‌تر به نظر می‌رسد. بنابراین این روش برای ایجاد زیبایی، تناسب و تقارن بیشتر بینی گزینه مطلوبی است. جراحی کوچک کردن پره های بینی هم به تنهایی و هم به طور همزمان با عمل جراحی زیبایی بینی قابل انجام است. تشخیص لزوم انجام آن بستگی به سلیقه فرد و تشخیص زیبایی شناسانه جراح بینی دارد.

کاندیدای مناسب برای جراحی کوچک کردن بینی

افرادی که پره های بینی برجسته، پهن و بزرگ دارند میتوانند متقاضی درخواست این جراحی باشند. به همین دلیل معمولا در جراحی بینی گوشتی، از تکنیک های مربوط به جمع کردن پره های بینی استفاده می شود.

پره های بینی، قسمت های قوس دار پایین بینی هستند که در دو طرف نوک بینی و در اتصال با صورت قرار گرفته ایند. این پره ها در بعضی از افراد میتواند ضخیم‌تر، پهن تر یا بلند تر باشد. با توجه به شکل طبیعی صورت شما آلارپلاستی یک قسمت کوچک از غضروف این پره ها را حذف کرده تا زیبایی و تناسب صورت شما را افزایش دهد.

  • افرادی که قبلاً جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ولی از شکل و فرم پره های بینی خود رضایت ندارند، میتوانند جراحی کوچک کردن پره های بینی را انجام دهند.
  • کسانی که به دلیل آسیب یا ضربه دچار تغییر فرم پره های بینی یا عدم تقارن آنها شده اند.
  • کسانی که از فرم کلی بینی خود رضایت دارند و فقط میخواهند سوراخ های بینی یا پره های بینی آنها کمی کوچک تر باشد.

در صورتی که از افراد بالا هستید و در عین حال گزینه های زیر در مورد شما صادق است، میتوانید کاندید مناسبی برای جراحی کوچک کردن پره های بینی باشید:

  • وضعیت سلامتی خوبی داشته باشید و سیگار نکشید.
  • جراحی‌های قبلی شما در قسمت بینی، کاملا بهبود یافته باشد.
  • انتظارات واقع‌بینانه‌ای از اینکه یک روش زیبایی چگونه می‌تواند ظاهر شما را تغییر دهد، داشته باشید

شکل خاص بینی شما، شرایط سلامتی فعلی یا قبلی و جراحی‌های زیبایی قبلی شما به تعیین اینکه آیا برای انجام این روش مناسب هستید یا خیر، کمک خواهد کرد.

مشاوره با یک جراح ماهر و باتجربه بینی بهترین راه برای مشخص شدن این است که آیا این روش می‌تواند به شما کمک کند تا نتایجی که به دنبال آن هستید، را بدست آورید یا خیر؟!

روند جراحی کوچک کردن بینی چگونه است؟

مراحل الارپلاستی مشابه مراحل جراحی زیبایی بینی است. اما تفاوت در این است که اگر جراحی کوچک کردن پره های بینی به تنهایی انجام شود، کم تهاجمی تر است

آماده‌سازی قبل از آلارپلاستی

قبل از اقدام به جراحی، مطمئن شوید که میتوانید فردی را بعنوان همراه، از قبل از عمل تا زمانی که به خانه می روید در کنار خود داشته باشید. مخصوصا زمانی که قرار است بیهوش شوید. (توجه داشته باشید که بیهوشی کلی معمولاً لازم نیست مگر اینکه جراحی شما همراه با رینوپلاستی باشد.)

فرآیند جراحی

جراح بینی نقاطی را روی بینی شما مشخص خواهد کرد. اینها همان نقاطی هستند که نیاز به اصلاح دارند. برای این روش، شما تحت بیهوشی عمومی یا بیحسی موضعی قرار خواهید گرفت. جراح با توجه به تغییری که لازم است ایجاد شود، از برش تخصصی استفاده کرده تا قسمت هایی که باید را حذف نماید. بعد از انجام برش، محل آنها با بخیه بسته خواهد شد. زخم ها با پانسمان پوشیده خواهد شد.

برای مراقبت های بعد از جراحی، داروهای کنترل درد و دستورالعمل‌هایی برای پیشگیری از عفونت به شما داده میشود.

دکتر فرید عطار

دارای سابقه حدود بیش از 7000 جراحی بینی
گذراندن دوره تکمیلی راینولوژی در سنگاپور و انگلیس
بیش از 1000 جراحی آندوسکوپی سینوس و سایر جراحی های صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا